tisdag 3 juli 2012

VA - Hotet Från Skogarna CD



Hotet Från Skogarna är ett projekt från Sensus, ÖSD Mangel och Estrad Norr och jag måste säga att jag gillar konceptet med att göra en lokal samlingsskiva med punk och hardcoreband. Det är ett bra sätt att sprida sin musik på även utanför kommungränserna känns det som. Här samsas åtta stycken Östersundsband av varierande kvalitet. Jag tycker att själva grejen är så mycket viktigare på den här skivan än den musikaliska kvaliteten, med det sagt så får jag säga att det är genomgående bra skit på den här skivan.

Mina favoriter är Grundskolan, Brottskod 11, Thräshers och Moron Express andra låt. Kolla in på Hotet Från Skogarnas bloggsida och maila dem för att ta reda på vad som smeker era sinnen. Finns på vinyl och CD vad jag har förstått. Uppenbarligen har de en del sjyssta band i Östersund vilket denna skiva bevisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar