lördag 22 september 2012

Suffer The Pain - The Last Massacre MC (Krig Tejps)

Suffer The Pain´s andra kassett för i år, och ni som hängt med här vet att jag gillar det här bandet som fan. Just det faktumet gör att jag har lite svårt att skriva nåt konstruktivt om detta släpp, det finns risk att det blir en enda stor hyllning men man ska ju vara ärlig har jag hört. Inte ett dugg har ändrats sedan The Death som kom i våras, och det är jag glad för. Metalpunk med stor lutning åt det senare blir ofta jävligt bra om det görs rätt, och det gör Suffer The Pain med råge. Det låter skitigt och rått, vilket är en stor del av varför detta band blir så bra. En clean inspelning och det hade fallit ganska platt, men Stefan (antar jag) har rattat in ett rått ljud som passar som hand i handske. Ni ser, det är inte lätt att skriva om något man verkligen gillar, och jag kan inte heller välja några favoritlåtar för hela skiten är svinbra. Mitt enda problem nu är väl vilken av kassetterna som kommer med på årsbästalistan, fast det känns som att en kompromiss ligger nära till hands.

Vill man lyssna på kassetterna eller för den delen beställa dem, så lallar man in på Suffer The Pain´s Bandcamp och lyssnar sig blodig. Förhoppningsvis får vi se bandet live snart för igår annonserades det ut att en gitarrist och bassist har plockats med i bandet.

Avslutar med vad en vän sa häromdan när han lyssnade på bandet: "man kan ju inte få nog!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar